Czy warto zainwestować w pozycjonowanie strony?

Chorzowianin 2018-06-05
Wśród wielu sposobów docierania do nowych klientów i budowania pozycji marki aktywność w Internecie ostatnimi laty nabrała zdecydowanie większego znaczenia. Coraz mniejszy jest odsetek osób nie korzystających z sieci. Te które to robią, oczekują natomiast od odwiedzanych witryn większej dawki informacji oraz ich precyzyjnego dopasowania do swoich oczekiwań, a także możliwości złożenia zamówienia i załatwienia wszystkich formalności przez Internet czy opcji pozostawienia komentarza i podzielenia się swoją opinią na temat produktu lub usługi. Czasy, w których wystarczyło umieścić w sieci niedużą stronę-wizytówkę swojej firmy i podać na niej nr telefonu już dawno przeminęły. Jak dziś odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Co zrobić, by klienci wybierali właśnie naszą ofertę spośród morza dostępnych rozwiązań?
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Czy warto zainwestować w pozycjonowanie strony?

Wyniki naturalne

Dominującym sposobem poszukiwania informacji w sieci jest wpisanie interesującej frazy w okno wyszukiwarki. Strona, która jest skutecznie pozycjonowana (polecamy firmę MAYKO - https://mayko.pl/pozycjonowanie-stron-www-chorzow/), wyświetli się z pewnością na czołowych miejscach. To z kolei wpłynie mocno na zainteresowanie internautów i liczbę odwiedzin oraz – rzecz jasna – zamówienia dotyczące produktów lub usług. Pozycjonowanie, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu właśnie zdobywanie wysokich pozycji i wyprzedzenie innych firm. Stanowi ono złożony proces, m.in. ze względu na poziom skomplikowania algorytmów i robotów Google oraz stopień nasycenia danej branży. Duże znaczenie ma także liczba ważnych fraz – w niektórych dziedzinach jest ich zaledwie kilka, podczas gdy w innych kilkaset to mało. Wszystkie te sprawy są złożone, a skuteczne działanie w zakresie pozycjonowania wymaga pomocy ze strony specjalistów. Dopiero człowiek z doświadczeniem posiada odpowiednie kompetencje, by przeanalizować aktualną sytuację, opracować strategię działania, a po czasie ocenić, jakie skutki przyniosło jej wdrożenie.

Pozycjonowanie lokalne

Duże znaczenie ma również zakres terytorialny prowadzonej działalności. Jeżeli swoje usługi bądź produkty adresujemy np. do klientów instytucjonalnych z województwa wielkopolskiego lub osób prywatnych z Wrocławia i otaczającego go powiatu, koniecznie musimy to uwzględnić planując pozycjonowanie. Wiele osób wpisuje bowiem intuicyjnie w wyszukiwarkę np. frazy takie jak: „kwiaciarnia Świdnik”, „naprawa pralek Będzin”, „mechanik samochodowy Wejherowo” i wiele, wiele innych. Oczywiście można wówczas próbować pozycjonować się na cały kraj, ale czy nie będzie to strata energii, pieniędzy i przysłowiowa „para w gwizdek”? Najlepiej skonsultować się ze specjalistą, który uwzględni takie fundamentalne kwestie i opracuje strategię dopasowaną do potrzeb naszej firmy.

Dodatkowe narzędzia wspierające pozycjonowanie

Dziś praca agencji interaktywnych opiera się w dużej mierze o planowanie i realizację całego szeregu działań, które łącznie dają efekt w postaci większej liczby zamówień i wzrostu świadomości marki wśród konsumentów. Do dyspozycji każdego pozostają przydatne narzędzia, takie jak linki sponsorowane, kampanie produktowe, remarketing, sieć reklamowa czy reklama na Gmail. Ze względu na to, że są to rozbudowane systemy, które posiadają mnóstwo rozmaitych parametrów oraz dostarczają bardzo szczegółowe wyniki, do ich poprawnego obsłużenia często niezbędne jest zaangażowanie fachowców. Warto wykorzystać ten potencjał – możliwe jest płacenie jedynie za efekt, a nie za wyświetlenia, oraz docieranie dokładnie do tych osób, którym chcemy coś zaoferować. Potęga Internetu w dużej mierze opiera się o możliwość generowania wartościowych leadów sprzedażowych, czyli kontaktów do zainteresowanych klientów.

Portale społecznościowe

Nie sposób pominąć również tak popularnych miejsc w sieci, jak portale społecznościowe. To w ich obrębie użytkownicy spędzają mnóstwo czasu. Firmy mogą tam założyć swój fanpage lub skorzystać z dostępnych opcji reklamowych. Wielką zaletą jest wówczas możliwość dokładnego profilowania, tj. skierowania reklamy dokładnie do tej grupy docelowej, do której chce się adresować swoje towary i usługi. Można wykorzystać zmienne demograficzne, podejmowane aktywności, zainteresowania użytkowników i wiele innych parametrów.

Jak widać, powodów do tego, by rozpocząć pozycjonowanie strony jest sporo. Podobnie jak sposobów docierania do nowych klientów. Każdy dzień zastanawiania się to dodatkowy koszt dla firmy – konkurenci już działają w sieci i to całkiem prężnie. Warto podnieść rękawice i nie pozostawać w tyle!

 

Reklama:

Polityka plików "cookie"

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności.